Sportmassage

De sportmassage bij Arigato

Sportmassage wordt soms ook wel deep tissue massage genoemd maar het zijn eigenlijk twee verschillende behandelingen.

Bij Arigato gebruiken wij het beste uit beide massages. Zowel het bindweefsel als de spieren worden meegenomen in een massage, zodat er ook op een dieper niveau wordt gemasseerd.

When your body forces you to stop, it's just telling you, hey buddy, you ve gone too far

Het lichaam weer in balans brengen

De sportmassage is een krachtige massage met als doel het lichaam weer in balans te brengen. Wij focussen bij deze massage op je spieren en gebruiken daarbij wat diepere en vaak langzame massagetechnieken. Doordat we jouw spieren masseren, geeft dit reacties in jouw lichaam, die het herstel bevorderen. Je  bloedcirculatie verbetert, waardoor afvalstoffen, pijn en vocht sneller worden afgevoerd. Op deze manier voorkom je en herstel je sneller van blessures. En werk je aan je weerstand (!)

Sportmassage anatomie rugspieren

Een sportmassage op maat

Geen mens is gelijk dus onze massages zijn altijd maatwerk. Belangrijk is dat jij zelf aangeeft waar je behoefte aan hebt. Soms kun je behoefte hebben aan een wat  stevigere aanpak terwijl op een andere moment een wat mindere stevige behandeling voor jou het beste kan zijn, vandaar dat we altijd voor de massage even met jou overleggen.

De beste sportmassage in Amsterdam

Is deze krachtige massage iets voor mij?

  • sport je vaak?
  • Heb je last van stress?
  • zit je veel?
  • heb je lichamelijke klachten zoals gespannen nek of een verkrampte borst, opgetrokken schouders enz?
  • of til je (te) veel omdat je bijvoorbeeld een kleine hebt?

Dan is deze massage zeker wat voor jou. Het is overigens een groot misverstand om te denken dat je een sporter moet zijn om sportmassages te boeken.

Deze stevige massage is voor voor iedereen!

Maar bij vastzittende spieren ga ik toch gewoon naar de Fysiotherapeut?

Ja en nee. Wanneer je echt met een trauma rondloopt is het zeker een goed idee om naar fysiotherapie te gaan. Maar je kunt sportmassages er juist prima naast doen. Het nadeel van de fysio is vaak dat de fysio geen tijd heeft of maakt voor een massage. Bovendien is de tijd die ze voor je hebben vaak kort. Er wordt eerst gesproken, dan behandeld en wellicht doe je alleen oefeningen. Tijdens een sportmassage, word je minimaal 50 minuten onder handen genomen. Waarbij de focus dus volledig ligt op massage en herstel.

Maar ik heb helemaal geen klachten, is deze massage dan wel iets voor mij?

Jazeker. Als je tenminste van een wat stevigere massage houdt. Regelmatig een massage boeken is vooral heel preventief. Door regelmatig je spieren goed los te laten masseren, voorkom je klachten als gevolg van vastzittend weefsel en stagnatie. Je systeem blijft in beweging en dat is goed voor de doorbloeding en de afvoer van eventuele afvalstoffen, daar wordt of blijf je dus heel sterk en gezond door. Wil je dit effect verhogen? Drink dan voldoende water en na de massage veel water.

Hoe geef je zo n sportmassage nou eigenlijk?

Allereest overleggen wij even met jou, om te zien of en waar je klachten hebt Wat je er zelf al aan hebt gedaan en wat jou eventueel verlichting geeft.

Wij beginnen altijd met het maken van contact, dit doen wij door onze handen op jouw lichaam te  laten rusten, Vanaf daar gaan wij langzaam verplaatsen. Wij doen dan eigenlijk een scan met onze handen. Op deze manier kunnen wij goed localiseren waar je vast zit en kunnen wij hierop gaan werken.

Kan ik vlak voor het sporten of beter na het sporten langskomen?

Sportmassages kunnen jouw spieren voorbereiden op zwaar werk of zwaar sporten. Als je weet dat je een wedstrijd hebt, laat ons dat even weten, dan passen wij onze behandeling daarop aan. Een hele stevige massage is ook belastend voor je spieren en kan zorgen voor wat verzuring of klachten zoals napijn, die overigens na een dag wel weer weg is hoor. Mocht je een flinke marathon willen gaan lopen of voor het eerst weer eens gaan trainen is het aan te raden om minimaal een dag tussen de activiteit en de massage in te plannen.

Heb je zwaar getraind en last, dan kun je het best zo snel mogelijk langskomen. De massage zorgt voor herstel.

Kan deze massage ook pijn geven na de behandeling?

Dit hoeft zeker niet, maar kan wel, hou daar rekening mee. Wanneer je al jaren met vastzittende schouders rondloopt, dan heeft het weefsel om jouw spieren heen zich hier ook helemaal aan aangepast. Normaal gesproken is dit weefsel soepel en past het zich aan aan jouw houding. Maar als je maar lang genoeg een verkeerde houding aanneemt, komt er een tijd dat het bindweefsel stijver wordt en niet meer zo makkelijk terug veert. Een massage zorgt ervoor dat het wel weer soepel wordt waardoor je makkelijker in je natuurlijke houding terecht komt. Maar het kost soms een tijdje en een aantal behandelingen om ervoor te zorgen dat je houding weer goed is, en jouw bindweefsel jouw spieren weer op de juiste manier ondersteunt. Ook het dieper masseren van de spieren kan piepkleine scheurtjes veroorzaken. Daarom kun je soms wat napijn hebben, maar die moet na 1 a 2 dagen weer weg zijn. Veel water drinken helpt.

Wat kan ik zelf doen om het effect van de behandeling te vergroten?

Wij adviseren jou om te stretchen, dus te bewegen, niet te belasten. Veel water te drinken en te suppleren met magnesium citraat. Een magnesium voeten bad of spray is ook heel fijn.

Dit klinkt supertof allemaal, ik zou zelf wel willen leren sportmasseren.

Een adres wat wij jou van harte aan kunnen bevelen is Leffelaar Massage Opleidingen in Amsterdam. Deze opleiding is degelijk en to the point. Hou er wel rekening mee dat je bij de opleiding ook leert intapen enzo. Wil je dat niet, zou je beter kiezen voor wellness masseur. Maar goed, dit zijn wel echt hele studies natuurlijk. Misschien zou je liever een kortere training doen, volg ons dan op instagram of schrijf je in op onze nieuwsbrief, wij geven regelmatig massage workshops. Want wij geloven dat ‘massages make the world go round’ J