Rug nek & schoudermassage
Amsterdam - Weesp

De rug nek en schouder massage van Arigato

  • Heb je nekpijn, pijn in je schouder of een stijve rug?
  • Heb je pijn die uitstraalt of pijn die tintelingen geeft?
  • Heb je soms of misschien wel vaak last van hoofdpijn?
  • Zit je veel achter een scherm, of in de auto?
  • Ben je een beetje verslaafd aan je telefoon?
  • Til je veel en voelt je lijf zwaar en vermoeid?
  • Heb je stramme spieren of spierpijn?

Van gespannen naar ontspannen

De rug nek en schouder massage van Arigato is onze spin off van de deep tissue massage, gemixt met Shiatsu technieken.

Deze massage is helemaal gefocust op jouw rug, nek en schouders. Wij gebruiken alle massage technieken die wij kunnen bedenken om jou van je rug, nek en/of schouderklachten af te helpen.

Blijf niet rondlopen met die wereldbol op je nek. Maak vandaag nog een afspraak voor een ontspannende en verlichtende massage. Maandelijks boeken voorkomt dat klachten veranderen in serieuze pijn.

Rug nek schouder massage spieren nek

Heb je pijn in rug, nek of schouders?

Speciaal voor het verlichten van rug-, nek- en schouderklachten bieden wij de rug nek en schoudermassage aan. Vastzittende spieren en stroef bindweefsel in nek en schouders kunnen soms zelfs de oorzaak zijn van hoofdpijn. Met een mix van deep tissue massage en Shiatsu technieken maken we je weer lekker los en brengen we de circulatie op gang.

3 veel voorkomende oorzaken van pijn in rug, nek en schouders

Hoe kom je eigenlijk aan pijn in je nek? Wist je dat bij 80 procent van de rugklachten (en bij nek- en schouderklachten is het niet veel beter) geen duidelijke oorzaak of aanleiding is? Vaak is er sprake van een samenspel van factoren. 3 veel voorkomende oorzaken van pijnklachten in rug, nek en schouders:

 

When your body forces you to stop, it s just telling you, hey buddy, you ve gone too far

Stress

Natuurlijk stress. Door stress span je (onbewust) je spieren aan, waardoor er overbelasting en verkramping ontstaat. Ga je veel sporten om de klachten die je door stress krijgt weg te werken? Realiseer je dan, dat je eigenlijk al overbelast bent. Zorg ervoor dat je je spieren soepel houdt, door te suppleren met magnesium, voldoende te drinken en wekelijks je spieren even los te laten maken.

Langdurige verkeerde houding

Natuurlijk kennen we allemaal inmiddels de tech-nek, ook wel tekstnek genoemd, maar ook hebben we de chauffeurs onderruggen en de betonnen tandarts schouders. Een langdurig verkeerde houding is een veel voorkomende oorzaak van pijn in rug, nek en schouders. Let op je houding, zet je adem niet vast en blijf tussen de bezigheden door zo veel mogelijk bewegen.

Kou of tocht

Pijn in je schouders of nek kan ook ontstaan door tocht of kou. Check of je niet op de tocht zit tijdens je werk of te koud slaapt. Heb je je slaapkamerraam nog net zo ver open als in de zomer, zet deze dan wat verder dicht. Of draag een fijn slaapshirt dat je schouders, hals en armen bedekt. Zorg sowieso dat je in het najaar en de winter warm genoeg bent aangekleed. Een colletje om je hals te beschermen tegen de kou of een extra lang hemd voor je onderrug zijn geen overbodige luxe.

Rug nek schoudermassage deep tissue

Wist je dat?

Wist je dat er drukpunten in de voeten zitten die helpen om je schouders te ontspannen? Of dat het soms een groter effect op je schouders heeft om je borstspier los te masseren in plaats van direct op de schouders te werken? Ervaar het zelf. Door minstens 1 keer in de maand een behandeling te boeken, voorkom je serieuze pijn. Is het al zo ver en heb je pijnklachten in rug, nek of schouders, dan raden we aan om eerst 3 weken achter elkaar te komen voor een sessie en het daarna te onderhouden.